[av_heading heading=’ترموکوپل’ tag=’h2′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ subheading_active=” size=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” subheading_size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” color=’custom-color-heading’ custom_font=’#c05f5f’ margin=” margin_sync=’true’ padding=’10’ link=” link_target=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kf0giz9r’ admin_preview_bg=”][/av_heading]

[av_hr class=’default’ icon_select=’yes’ icon=’ue808′ position=’center’ shadow=’no-shadow’ height=’50’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ custom_border_color=” custom_icon_color=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” id=” custom_class=” av_uid=’av-2kz2ob’]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kf0flyrs’ admin_preview_bg=”]
ترموکوپل از وسایلی بوده که جهت تعیین اختلاف دما در مدار های بسته مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه از دو سیم با جنس های متفاوت ساخته شده است که هر دو این سیمها در انتها بهمدیگر متصل میشوند.
موقعی که در دو طرف سیم اختلاف دمایی ایجاد شود، در واقع دمای دو طرف سیم با یکدیگر متفاوت باشد، مسیر دچار جریان شده و در این موقع است که به یک طرف سیم اتصال گرم و به قسمت دیگر آن اتصال سرد گفته میشود.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع ترموکوپل و کاربردهای آن آشنا کنیم.

ترموکوپل

ترموکوپل

ساختار این قطعه

در واقع این دستگاه بر اساس بازتاب کار میکند و به دلیل استفاده از پلاتین در آن قادر است شصت درصد از دمای کلی را توسط حسگر خود تشخیص دهد.
این دستگاه دقت بسیار زیادی در اندازه گیری داشته و شامل طیف وسیعی جهت اندازه گیری میشود.
استفاده از این دستگاه و همچنین ساختار کلی آن خیلی ساده است و همینطور کار با آن هم بسیار ساده میباشد.

انواع ترموکوپل

در واقع کار اصلی که ان قطعه باید انجام دهد تشخیص دما بوده که انواع متفاوتی را نیز شامل میشود.
این دستگاه تیپ های متفاوتی دارد که هر کدام از آنها بازه به خصوصی از درجه ها را اندازه گیری کرده که این بازه اندازه گیری از دمای ۲۷۰ تا ۱۸۰۰ درجه متغیر است.
اگر بخواهیم این دستگاه را از نظر بازه اندازه گیری دسته بندی کنیم، این دسته بندی شامل:
ترموکوپل نوع k، نوع t، نوع j، نوع e و ترموکوپل نوع n می باشند که هرکدام خصوصیات و وضعیت مخصوص به خود را داشته و بر اساس نیاز شما مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع ترموکوپل

انواع ترموکوپل

حسگرهای این قطعه

سنسور های دمایی انواع مختلفی داشته و شناخت این حسگرها برای کسی که در زمینه صنعتی فعال است ضروری می‌باشد. اشخاصی که در زمینه صنعت فعال هستند میبایست طرز کار و علکرد این حسگرهای ترموکوپل را یاد بیاموزند.

به طور کلی سیستم های کنترل دما از سه قسمت زیر تشکیل می‌شود:
۱) ورودی
۲) کنترل کننده
۳) خروجی

ترموکوپل دیجیتال

ترموکوپل دیجیتال

فروش انواع ترموکوپل

گروه صنعتی یکتا پک در این سایت انواع ترموکوپل را متناسب با حرفه ای که شما در آن فعالیت دارید را به فروش میرساند.
شما عزیزان میتوانید انواع مختلف این دستگاه را در سایت ما دیده و آن را سفارش دهید و توسط انواع حسگر توانسته به دریافت اطلاعات و کنترل دما بپردازید.
به طور کلی حسگر ها به دو دسته تقسیم میشوند:
۱) حسگر تماسی
۲) حسگر غیر تماسی

گروه صنعتی یکتا پک همواره در تلاش است تا از طریق فروش آنلاین و حذف هزینه های اضافه این دستگاه را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

کار تاین قطعه چیست؟

به طور معمول در صنایع مختلف از این وسیله برای اندازه گیری دما بهره برده و جزء سنسور های تماسی به شمار می‌رود. طرز کار این دستگاه به این گونه بود که در آن دو سیم فلزی که از دو جنس مختلف میباشند به همدیگر گره خورده و زمانی که بار ها در دستگاه حرکت کرده در دو سر دستگاه ولتاژی به وجود می‌آید که به آن پروسه ترمو الکتریک میگویند. در دستگاه ترموکوپل با اندازه گرفتن ولتاژ دو سر دستگاه میتوانیم مقدار حرارت را اندازه گرفته و در کارها و صنایع گوناگون از آن بهره ببریم.

دیاگرام ترموکوپل

دیاگرام ترموکوپل

قیمت ترموکوپل صنعتی

دستگاه ترموکوپل انواع گوناگونی داشته که هر نوع آن بسته به موادی در تولید آن به کار رفته است و کاربردی که دارد دارای قیمت متفاوتی میباشد.
گروه صنعتی یکتا پک همواره در تلاش است تا این دستگاه را با پایین ترین قیمت ممکن در اختیار شما عزیران قرار دهد.

خرید ترموکوپل صنعتی

برای خرید ترموکوپل صنعتی میتوانید از طریق دکمه تماس و یا واتس اپ که در پایین صفحه میباشد با مشاورین ما در تماس باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را بر اساس حرفه ای که دارید انجام داده و محصول خود را در هر جایی از ایران که باشید تحویل بگیرید.
[/av_textblock]

[av_image src=’https://yektapack.com/wp-content/uploads/2020/06/touchtocall-compressor.png’ attachment=’476′ attachment_size=’full’ copyright=” caption=” styling=” align=’center’ font_size=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ hover=” appearance=” link=’manually,tel:+989190835323′ target=” title_attr=” alt_attr=” id=” custom_class=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-kf0fsa4a’ admin_preview_bg=”][/av_image]