[av_heading heading=’شمش برنج’ tag=’h2′ link=” link_target=” style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=” subheading_active=” subheading_size=” margin=” padding=’10’ color=’custom-color-heading’ custom_font=’#c05f5f’ custom_class=” id=” admin_preview_bg=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=”][/av_heading]

[av_hr class=’default’ icon_select=’yes’ icon=’ue808′ position=’center’ shadow=’no-shadow’ height=’50’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ custom_border_color=” custom_icon_color=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” id=” custom_class=” av_uid=’av-2p1w6v’]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kf7pb6te’ admin_preview_bg=”]
شمش برنج در رنگ های زرد و نقره ای تا رنگ های تیره ای مثل قرمز هم نیز وجود دارد. یکی از خصوصیات برنج این بوده که در برابر لکه بسیار محکم و مقاوم است و همین خصوصیت موجب آن شده که این آلیاژ به سادگی کدر نشود.

ما در ابتدای این مقاله قصد داریم به ساختمان برنج و فلز برنج بپردازیم.
یکی از اجزای خیلی مهم در آلیاژ برنج که دارای درصد بالایی بوده، فلز مس میباشد.
در فلز برنج به طور عمده بین ۵۵ درصد تا ۹۵ درصد مس به کار رفته است که با توجه به کاربرد این شمش، مس به کار رقته در آن در مدل های متنوع دارای تفاوت زیادی میباشد.

میزان روی کم در برنج وجود دارد، موجب آن شده که رنگ برنج تغییر پیدا کرده و در واقع هرچقدر میزان روی داخل این شمش زیاد باشد، رنگ آلیاژ برنج به روشن تر خواهد بود

با توجه به ویژگی های گفته شده میتوان این نتیجه را گرفت که این فلز دارای اکسایش نبوده و یا اکسایش آن به مقدار خیلی کم و ناچیز است.

شمش برنج

شمش برنج

عیار برنج ها

شمش برنج به طور معمول با عیار بالا و پایین تولید می‌شود. این برنج‌ ها که معمولا از ۹۵ درصد مس و ما بین ۵ تا ۲۰ درصد روی تشکیل شده است، به برنج هایی با عیار پایین و کم معروف هستند. با افزودن مقادیر بیشتری از روی در فلز برنج می توانیم میزان استحکام آن را بالا برده و موجب افزایش سختی در این فلز بشویم.
همینطور با افزودن مقدار بیشتری روی به این فلز، قابلیت شکل پذیری ساده تری به آن داد.

کارکرد شمش برنج

در کل میتوانیم استفاده از فلز برنج را از نظر کاربرد آن با فاز مس که به صورت تجاری مورد استفاده قرار میگیرند در یک رده قرار بدهیم.
بازه دمایی شمش برنج و فلز مس ما بین ۷۳۰ تا ۹۰۰ درجه است. البته باید میزان سربی که در این فلز موجود هست را کنترل کرد و نباید اجازه بدهیم درصد سرب آن از ۰٫۰۱ % بیشتر شود، که این امر موجب آن شده که مشکلات زیادی در کارکرد آن پیش بیاید.
اگر همینطور فلز روی را به فلز برنج ادامه اضافه کنیم ، میزان شکل پذیری آن پایین تر آمده و این فلز وارد مرحله ای به نام بتا میشود، اما باید به امر توجه کنیم که با این حرکت استحکام آن نیز به قدری افزایش یافته که در حدود نصف درصد خواهد رسید.

آلیاژ برنج

آلیاژ برنج

خرید شمش برنج

شما عزیزانی که قصد خرید شمش برنج را دارید میتوانید، این محصول را از گروه صنعتی یکتا پک و به صورت اینترنتی از ما تهیه کنید. وب سایت ما با بهترین و پایین ترین قیمت و همچنین با بهترین کیفیت، شمش برنج را به شما معرفی کرده و به همین صورت شما با اطمینان کامل، خرید خود را به شیوه کاملا غیر حضوری انجام داده و قطعا از مشتریان همیشگی ما خواهید بود.

همینطور شما مشتریان عزیز همواره باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که کیفیت ها و شیوه ساخت آلیاژ برنج و شمش آن تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارد.
که در هنگام خرید این محصول شما باید به طور کامل به رنگ و ظاهر شمش برنج دقت نمایید تا بتوانید از خریدتان اطمینان کامل کسب کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به واسطه صفحه ارتباط با ما و یا با فشار دادن دکمه تماس و واتس اپ همواره با مشاورین مجموعه یکتا پک به در تماس باشید.
[/av_textblock]

[av_image src=’https://yektapack.com/wp-content/uploads/2020/06/touchtocall-compressor.png’ attachment=’476′ attachment_size=’full’ copyright=” caption=” styling=” align=’center’ font_size=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ hover=” appearance=” link=’manually,tel:+989190835323′ target=” title_attr=” alt_attr=” id=” custom_class=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-kf7opgck’ admin_preview_bg=”][/av_image]