دستگاه کن سیلر

دستگاه درب بند بطری کنسروی (کن سیلر)

1 min 1 1

دستگاه درب بند بطری کنسروی (کن سیلر) چیست؟

در کسب و کارهایی که نیاز به بسته بندی مناسب برای حفظ بهداشت و حمل و نقل مواد غذایی یا مایعات وجود دارد، دستگاه درب بند می تواند به عنوان یک انتخاب مناسب در نظر گرفته شود. اما عملکرد درب بند یا دستگاه کن سیلر به چه صورت است و چطور می توان بهترین کیفیت از آن را خریداری کرد؟ در ادامه یک راهنمای عالی از این دستگاه را برای شما آماده کرده ایم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

آشنایی با دستگاه درب بند قوطی فلزی و نحوه کار آن 

دستگاه درب بند قوطی یا کن سیلر یک ماشین فشرده است که برای درب دار کردن قوطی ها یا شیشه ها به منظور نگهداری مواد غذایی و مایعات طراحی شده است. این دستگاه یک راه کارآمد و راحت برای افزایش عمر مفید مواد غذایی مختلف از طریق بسته بندی کردن در شرایط خلاء است. عملکرد یک دستگاه کن سیلر قوطی شامل چند مرحله کلیدی است.

در مرحله اول، کاربر قوطی یا شیشه را با محصول غذایی مورد نظر پر می کند و مقدار مشخصی فضای خالی را برای انجام فرآیند آب بندی باقی می گذارد. این دستگاه معمولا از یک عنصر گرمایش و یک پمپ خلاء تشکیل شده است. برای شروع فرآیند بستن درب، کاربر قوطی یا شیشه را داخل دستگاه قرار می دهد و از قرارگیری ایمن آن اطمینان حاصل می کند.

سپس دستگاه المنت حرارتی را فعال می کند که درب قوطی یا شیشه را گرم می کند. این کار باعث نرم شدن مواد درب می‌ شود و به آن اجازه می ‌دهد هنگام فشار دادن به ظرف، یک بسته بندی مطمئن ایجاد کند. به طور همزمان، پمپ خلاء هوا را از قوطی یا شیشه خارج می کند و در داخل آن خلاء ایجاد می کند. ترکیب درب گرم شده و عدم وجود هوا منجر به یک بسته بندی محکم می شود که به طور موثر محتویات داخل قوطی را حفظ می کند.

 

در دنیای بسته بندی، دستگاه درب بند فلزی انواع مختلفی دارند که برای بسته بندی قوطی‌ های فلزی، شیشه‌ ای و پلاستیکی به کار می‌ روند. در ادامه انواع درب بند قوطی را معرفی می کنیم.

درب بند قوطی دستی

درب بند دستی که در کارگاه‌ های کوچک بسته بندی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این دستگاه با هد مخصوص درب و نیروی بادی یا پنوماتیک به همراه اپراتور، درب بندی را با دقت انجام می ‌دهد. در صورتی که حجم کار بسته بندی شما کم باشد، دستگاه های دستی برای شما مناسب در نظر گرفته می شوند.

درب بند قوطی نیمه اتوماتیک

درب بند نیمه اتوماتیک تمام ویژگی‌ های درب بند اتوماتیک را داراست. با این حال، سیستم فرمان آن توسط اپراتور با استفاده از یک پدال کنترل می‌ شود. این دستگاه امکانات بیشتری را به اپراتور می ‌دهد تا کنترل دقیقتری بر روی عملیات بسته بندی داشته باشد.

درب بند قوطی اتوماتیک

از دیگر انواع درب بند قوطی می توان به اتوماتیک اشاره کرد، این دستگاه ‌ها از قطعات مختلفی تشکیل شده‌ اند. قسمت ورودی دستگاه مخروطی شکل است قوطی فلزی در این قسمت قرار می ‌گیرد. با استفاده از یک سرسره مارپیچ و یک قلاب شکل دهانه قندشکن، درب ‌ها به دقت روی قوطی قفل می ‌شوند. اگر حجم بسته بندی روزانه شما زیاد است، بهترین انتخاب می تواند نوع اتوماتیک باشد تا سرعت را بالا ببرد.

 حال برای انتخاب بهتر یک دستگاه درب بند قوطی فلزی نیاز است تا با کاربرد آن در صنایع مختلف نیز آشنا شویم.

کاربردهای صنایع غذایی

در صنایع غذایی، دستگاه درب بند به طور گسترده ای برای آب بندی قوطی های حاوی محصولات غذایی مختلف استفاده می شود. از میوه‌ ها و سبزیجات گرفته تا سوپ‌ ها، خورش ‌ها و سس ‌ها، این دستگاه ‌ها یک بسته بندی بدون هوا دارند که طعم، ارزش غذایی و کیفیت محتویات را حفظ می ‌کند.

استفاده در صنعت نوشیدنی

صنعت نوشیدنی یکی دیگر از کاربران قابل توجه دستگاه کن سیلر است. نوشیدنی های قوطی شده از جمله نوشابه، نوشابه های انرژی زا و برخی از آبمیوه ها با استفاده از این دستگاه ها برای حفظ کربنات نوشیدنی و جلوگیری از آلودگی بسته بندی می شوند.

استفاده در بخش دارویی

در حوزه داروسازی، دستگاه ‌های سیلر قوطی نقش مهمی در آب بندی قوطی‌ های حاوی داروها، ویتامین ‌ها و سایر محصولات بهداشتی ایفا می ‌کنند. صنعت داروسازی نیاز به دقت و بهداشت دارد و کن سیلر می توانند این الزامات را با ایجاد یک مانع مطمئن در برابر عوامل خارجی که می تواند بهداشتی بودن داروها را به خطر بیندازد برآورده کنند. این امر به ویژه برای داروهایی که به شرایط محیطی حساس هستند بسیار مهم است.

کاربردهای بسته بندی صنعتی

فراتر از مواد غذایی و دارویی، دستگاه درب بند می تواند در بسته بندی کالاهای مختلف از جمله مواد شیمیایی، روان کننده ها و محصولات صنعتی کاربرد داشته باشند. این ماشین ‌ها برای جابجایی انواع قوطی ‌ها با طیف وسیعی از اشکال و اندازه ‌ها طراحی شده‌ اند. 

بعد از آشنایی کامل با دستگاه درب بند و هم چنین کاربردهای آن به مرحله آخر یعنی خرید این دستگاه می رسیم. اینکه درب بند قوطی را از یک فروشنده معتبر خریداری کنیم بسیار مهم است. این وسیله ممکن است وارداتی باشد. پس اورجینال بودن و کیفیت بالا بسیار مهم است. ما در یکتاپک به عنوان اولین و تنها وارد کننده و البته تولید کننده دستگاه های کن سیلر در ایران ، دستگاه های درب بند موجود در یکتاپک را با 2 سال گارانتی رایگان و 20 سال خدمات پس از فروش تقدیم میکنیم. این بدان معناست که شما می توانید با اطمینان خاطر بهترین برندها در این زمینه را به صورت اورجینال خریداری کرده و از آن ها در مدت زمان طولانی استفاده کنید. هم چنین قیمت ها نیز در یکتاپک مقرون به صرفه در نظر گرفته شده است. بنابراین تمامی شرایط برای مشتریان گرامی آماده شده است تا بهترین محصولات و خدمات را از یکتاپک دریافت کنند.

 

دستگاه درب بند برای قوطی های فلزی یا کنسرو، برای بسیاری از صنایع مانند غذایی و صنعتی با اهمیت دیده می شوند. برای انتخاب و خرید این دستگاه باید با انواع آن آشنا شده سپس بر اساس کاربرد بهترین را انتخاب کنید. فراموش نکنید که دستگاه را باید از فروشندگان معتبر در این زمینه خریداری کنید. یکتاپک یکی از بهترین ها در این زمینه بوده که دستگاه با کیفیت بالا را برای مشتریان خود آماده کرده است.

برای خرید این دستگاه و مشخصات فنی دستگاه کن سیلر به این لینک مراجعه کنید. برای خرید این دستگاه در خارج از کشور از این لینک اقدام کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *