دستگاه بلیستر

همه چیز درباره دستگاه بلیستر

قیمت دستگاه بلیستر چگونه است؟

 

با توجه به اینکه دستگاه بلیستر مدل های مختلفی دارد و در اندازه های مختلف با سرعت های متفاوت قابل سفارش است همچنین قیمت دستگاه بلیستر می‌تواند بسیار متفاوت باشد بنابراین انتظار این که یک قیمت واحد در بازار وجود داشته باشد کمی غیر معقول به نظر می رسد.

همانطورکه در مقاله های قبلی راجع به قیمت دستگاه بلیستر عنوان کردیم با توجه به اینکه این دستگاه ساخت کدام کشور باشد از چه نوع ورق بلیستر در آن استفاده شود و یا اینکه با چه قدرت و توانی کارایی داشته باشد می‌تواند بر قیمت آن تاثیر بسزایی داشته باشد. به عنوان مثال یک دستگاه بلیستر صنعتی قیمتی بسیار بالا دارد و اگر این دستگاه در کشورهایی مانند آلمان ژاپن ساخته شده باشد میتواند هزینه ای بسیار بالا معادل یورو یا دلار داشته باشد. با من در یکتاپک همراه باشید تا اطلاعات بیشتری راجع به دستگاه بلیستر کسب نمایید.

همچنین باید دقت داشت که خرید یک دستگاه بلیستر خارجی می تواند هزینه های جانبی زیادی برای تولیدکننده در بر داشته باشد. به عنوان مثال هر بار پس از یک خرابی یا از کار افتادن قطعات ممکن است خریداری قطعات یدکی کاری بسیار دشوار باشد در صورتی که اگر یک دستگاه ایرانی خریداری کنید به احتمال زیاد هزینه های جانبی خرید قطعات یدکی و تعمیرات را کاهش خواهد داد.

قیمت دستگاه بلیستر
 
 

کارکرد دستگاه بلیستر چگونه است؟

 

برای فهمیدن آسانتر عملکرد دستگاه بلیستر باید کار آن را در چند مرحله تقسیم کنید. در اولین مرحله به یاد داشته باشید که کلمه بلیستر در زبان انگلیسی به معنی تاول و برآمدگی است. پس از دیدن کلمه تاول به جای بلیستر تعجب نکنید.

گرمایش یا هیتینگ: در این دوره ورق بلیستر یا همان فیلم نازک پلاستیکی با درجه حرارت حدودی  ۱۳۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد انعطاف پذیری بالایی را بدست می آورد و می توان آن را به راحتی به شکل دلخواه درآورد.

شکل دهی یا فرمینگ: حالا بعد از مرحله اول لایه نازک گرم شده به وسیله فشار یک اهرم در دستگاه بلیستر با فشار هوای مثبت وکیوم می شود و شکل نهایی را به خود می گیرد. در این زمان مکش باعث می‌شود که لایه پلاستیکی یا ورق بلیستر نرم شده به داخل حفره‌ها وارد شده و فرم قالب اولیه را بگیرد.

در مورد شکل دهی سرد در دستگاه بلیستر ، یک فیلم لمینت مبتنی بر آلومینیوم به سادگی با استفاده از یک مهر به قالب فشرده می شود. آلومینیوم کشیده خواهد شد و شکل تشکیل شده را حفظ می کند. در صنعت به این تاول ها تاول های فویل شکل سرد (CFF) می گویند. مزیت اصلی تاول‌های فویل سرد این است که استفاده از آلومینیوم سدی تقریباً کامل برای آب و اکسیژن ایجاد می‌کند و تاریخ انقضای محصول را طولانی‌تر می‌کند. معایب اصلی تاول های فویل شکل سرد عبارتند از: سرعت کمتر تولید در مقایسه با شکل دهی حرارتی. عدم شفافیت بسته (عیب انطباق درمانی)؛ و سایز بزرگتر کارت تاول (آلومینیوم با زوایای نزدیک به 90 درجه ساخته نمی شود). در فرآیند شکل دهی حرارتی ، اولین بسته بندی با روش ترموفرمینگ انجام می شود و پس از آن محصول با بسته بندی سرد فرمینگ مجددا بسته بندی می شود.

قیمت دستگاه بلیستر
 

کاربردهای دستگاه بلستر

 

دستگاه بلیستر دارو: با توجه به اینکه داروها حساس هستند و نباید در معرض هوای آزاد و اکسیژن قرار گیرند استفاده از بسته بندی بلیستر مانع فساد آنها می شود. این دستگاه یکی از مهم ترین دستگاههای بسته بندی برای محافظت از جان انسانها می باشد به همین دلیل قیمت دستگاه بلیستر قرص نیز تحت تاثیر دقت عمل آن قرار گرفته است.

دستگاه بلیستر برای مواد غذایی: وقتی نام بلیستر در میان است اغلب فکر می کنند فقط برای دارو کاربد دارد در صورتی که مواد غذایی نیز برای در امان بودن از فساد سریع احتیاج به بسته بندی بلیستر دارند. انواع شکلات و اسمارتیز و لوازم آرایشی نیز با این دستگاه بسته بندی می شوند.

بسته بندی بلیستر برای کالاهای غیر خوراکی: برخی قطعات هستند که اگر در برابر اکسیژن یا دیگر عنصرهای هوا قرار بگیرند اکسید می شوند یا از کار می افتند. بنابراین استفاده از دستگاه بلیستر می تواند کمک بزرگی به صنایع و مشتریان برای حفاظت از آنها بنماید.

قیمت دستگاه بلیستر
 
 

پی وی سی و ورق بلیستر

 

این ماده می تواند در دستگاه بلیستر مورد استفاده قرار گیرد. اساسی ترین ماده برای تشکیل شبکه پلی وینیل کلراید (PVC) است. از مزایای اصلی PVC می توان به هزینه کم و سهولت شکل دهی حرارتی اشاره کرد. معایب اصلی سد ضعیف در برابر نفوذ رطوبت و ورود اکسیژن است. در مورد بسته بندی تاول، ورق پی وی سی حاوی هیچ نرم کننده ای نیست و گاهی اوقات به عنوان پی وی سی سخت یا RPVC نامیده می شود.

در غیاب نرم‌کننده‌ها در دستگاه بلیستر ، تاول‌های PVC استحکام ساختاری و محافظت فیزیکی را برای فرم دارویی ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، حفره تاول باید با اثر فشار عبوری در دسترس باقی بماند و تار تشکیل‌شده ممکن است هنگام فشار دادن به آن سخت نباشد. به همین دلیل ضخامت ورق PVC معمولاً بین 200 میکرون تا 300 میکرون بسته به اندازه و شکل حفره انتخاب می شود. اکثر صفحات PVC برای تاول های دارویی ضخامت 250 میکرون یا 0.250 میلی متر دارند. مقادیر معمول برای نرخ انتقال بخار آب (WVTR یا MVTR ) یک فیلم PVC 250 میکرونی حدود 3.0 گرم بر متر مربع در روز است که در دمای 38 درجه سانتیگراد / 90٪ RH اندازه گیری شده است و نرخ انتقال اکسیژن (OTR) حدود 20 میلی لیتر در متر است.

 
قیمت دستگاه بلیستر دستی
 

قیمت دستگاه بلیستر دستی همانطور که از نام آن پیداست بسیار کمتر از قیمت دستگاه بلیستر صنعتی یا مدل های دیگر می باشد. البته هنوز هم مدل هایی هستند که از دستگاه بلیستر دستی ارزان تر می باشد به عنوان مثال قیمت دستگاه مینی بلیستر خیلی کمتر است دستگاه بلیستر دستی و صنعتی و انواع خانگی رومیزی آن می باشد. اگر دارای یک کار و کاسبی و یا تولیدی کوچک می باشید که هنوز توانایی خرید دستگاه بلیستر بزرگ و صنعتی را ندارید می توانید از دستگاه بلیستر دستی یا میلی بلیستر استفاده نمایید قیمت این دستگاه ها بسیار مناسب و سرعت بسیار بالا است است. برای خرید این وصف میتوانید قیمت هایی ما به این یک میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان استعلام کنید بستگی به شما دارد که چه نوعی را انتخاب می کنید شاید شما ترجیح دهید قیمت دستگاه بلیستر دست دوم را استعلام بگیرید.

قیمت دستگاه بلیستر
 
 
قیمت دستگاه مینی بلیستر
 

همانطور که عنوان شد قیمت دستگاه مینی بلیستر بسیار ارزان تر از دستگاههای بلیستر صنعتی و یا دارویی می باشد. پیش از این به عنوان کردیم که اگر دارای یک تولیدی کوچک می باشید می توانید از این دستگاه ها برای افزایش سرعت و کاهش هزینه ها استفاده نمایید. دستگاه مینی بلیستر نیز قیمتی معادل یک میلیون تومان تا هفتاد میلیون تومان دارد و این بستگی به این دارد که شما دستگاه ساخت چه کشوری را خریداری کرده‌اید و این دستگاه با چه مصالحی ساخته شده است چه خدماتی ارائه می دهد و اتوماتیک می باشد یا به صورت دستی کار می کند.

 
 
قیمت دستگاه بلستر دست دوم
 

راجع به قیمت دستگاه بلیستر دست دوم و سایر دستگاه های بسته بندی بسیار صحبت کرده ایم. اینجا مجدداً برای شما قرار خواهیم کرد که قیمت دستگاه بلیستر دست دوم چگونه تعیین می شود و شما چگونه باید تشخیص دهید که این قیمت منصفانه است یا خیر.

هرچند قیمت دستگاه بلیستر دست دوم بسیار وسوسه کننده است و افراد زیادی که تازه کار هستند ترجیح میدهند برای صرفه جویی در هزینه های خود و پا گرفتن کسب و کارشان از این نوع دستگاه استفاده نمایند. اما باید دقت کنید که هنگام خرید دستگاه بلیستر دست دوم چه نکاتی را مدنظر قرار دهید.

در ابتدای بهتر است دقت کنید که به غیر از قیمت دستگاه بلیستر دست دوم قدمت آن چقدر است؟چه مدت زمان کار کرده است و آیا فرسودگی آن آنقدر زیاد است که ارزش خرید آن را ندارد یا به دلایل دیگری دستگاه به فروش میرسد. همچنین دقت کنید که دستگاه تعمیر شده است یا خیر. پشت و اطراف دستگاه را به دقت نگاه کنید و مطمئن شوید که ساخت کدام کشور است و قطعات یدکی آن در کشور شما یافت می شود یا خیر. قبل از خرید حتما با کارشناسان بسته بندی یکتاپک یا سایر نمایندگی ها و تعمیرگاه های مجاز مشورت نمایید که این دستگاه برای تعمیر نزد سایر تعمیر کاران محبوب است یا برای تعمیر آن به یک دردسر بزرگ دچار می شوید.

قیمت دستگاه بلیستر
 
 
قیمت دستگاه بلسترقرص
 

این دستگاه بسیار مورد توجه شرکت های داروسازی قرار دارد و در واقع یکی از بهداشتی تربت دستگاهها برای بسته بندی انواع قرص می باشد. قیمت دستگاه بلیستر قرص کمی بالاتر از انواع دیگر می باشد. زیرا این دستگاه حساسیت و سرعت عمل و دقت بیشتری را در عملکرد خود گنجانده است.

بسته های بلیستر قرص معمولاً به عنوان بسته بندی با دوز واحد برای قرص ها، کپسول ها یا قرص های دارویی استفاده می شود. بسته های تاول می توانند محافظت مانعی برای الزامات ماندگاری و درجه ای از مقاومت در برابر دستکاری ایجاد کنند. در ایالات متحده، بسته‌های تاولی عمدتاً برای بسته‌بندی نمونه‌های پزشک از محصولات دارویی یا برای محصولات بدون نسخه (OTC) در داروخانه استفاده می‌شود.

در سایر نقاط جهان، بسته‌های بلیستر نوع اصلی بسته‌بندی هستند، زیرا توزیع و بسته‌بندی مجدد در داروخانه رایج نیست. بنابراین قیمت دستگاه بلیستر قرص در دنیا بیشتر از انواع دیگر آن است. یک سری حفره های تاول گاهی اوقات کارت تاول یا نوار تاول و همچنین بسته تاول نامیده می شود. تفاوت بین بسته نواری و بسته تاول در این است که یک بسته نواری حفره های گرما شکل یا سرد ندارد. بسته نواری در زمانی که قرص به ناحیه آب بندی بین قالب های آب بندی رها می شود، در اطراف قرص شکل می گیرد.

در برخی از نقاط جهان بسته بندی بلیستر قرص به عنوان بسته فشاری (PTP) شناخته می شود، توصیف دقیقی از دو ویژگی کلیدی که یکی از آنها فویل پوششی شکننده است، این امکان را فراهم می کند که هنگام شکستن فویل درپوش، محصول را به بیرون فشار دهید و دوم یک حفره نیمه سفت تشکیل شده که به اندازه کافی جمع شونده باشد تا بتوان قرص یا کپسول را با فشار دادن انگشت شست به بیرون پخش کرد. شکستن فویل درپوش با ناخن برای تبلت مناسب فشار دادن را آسان تر می کند.

بسته های بلیستر دارویی عمدتاً با یک فویل پوشیده شده یا پوسته باز بسته می شوند. متداول‌ترین فویل درپوش با ویژگی‌های فشار عبور، آلومینیوم 20 میکرونی است که می‌توان آن را بدون سوراخ از تولیدکنندگان تهیه کرد. فویل درپوش از داخل با لاک حرارتی و از بیرون با پرایمر چاپ پوشیده شده است.

 
ورق بلیستر و کاربرد آن
 

بسته تاول یا ورق بلیستر در صنعت بسته بندی بسیار مرسوم است. هر یک از بسته بندی های بلیستر از چندین نوع بسته بندی پلاستیکی از پیش ساخته شده است که برای کالاهای مصرفی کوچک، غذاها و داروها استفاده می شود.

ورق بلیستر در واقع جزء اصلی یک بسته تاول است، حفره یا جیبی است که از یک شبکه شکل پذیر، معمولاً یک پلاستیک گرما دیده ساخته شده است. این نوع بسته بندی با ورق بلیستر معمولا دارای پشتی از جنس مقوا یا مهر و موم درپوش از فویل آلومینیومی یا پلاستیک است. تاولی که روی خود تا می شود را اغلب صدف می نامند .

بسته های تاول و ورق بلیستر برای محافظت از محصولات در برابر عوامل خارجی مانند رطوبت و آلودگی برای مدت طولانی مفید هستند. تاول های مات همچنین از محصولات حساس به نور در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند .

بسته‌های بلیستر برای بسته‌بندی محصولاتی مانند اسباب‌بازی، سخت‌افزار، دارو و غیره استفاده می‌شوند. بسیاری از دستگاه‌های بسته‌بندی تاول‌زنی از گرما و فشار از طریق قالب استفاده می‌کنند تا حفره یا جیب را از رول یا ورق پلاستیکی یا ورق بلیستر تشکیل دهند. در سال‌های اخیر، پیشرفت‌هایی در شکل‌دهی سرد – به ویژه اجازه دادن به عمق/زوایای تندتر در حین شکل‌دهی، که مقدار مواد مورد استفاده برای هر حفره را به حداقل می‌رساند – به افزایش این فناوری کمک کرده است. مزیت اصلی پک دستگاه بلیستر پایه پلاستیکی اندازه فشرده تر آن نسبت به آلومینیوم سرد و شفافیت آن برای مشاهده محصول است.

قیمت دستگاه بلیستر
 
 
دستگاه بلیستر کارتونینگ
 

دستگاه تاول‌ساز یا بلیسترینگ قطعه‌ای از تجهیزات است که قادر به ایجاد بسته‌های از پیش ساخته شده است که می‌تواند برای مهر و موم کردن مواردی مانند غذا، دارو و محصولات مصرفی مختلف استفاده شود. دو روش اصلی وجود دارد که یک دستگاه تاول زنی یا دستگاه بلیستر کارتونینگ می تواند برای انجام این کار از آن استفاده کند: شکل دهی حرارتی و شکل دهی سرد  برخی از ماشین ها تنها قادر به استفاده از یکی از این روش ها هستند، در حالی که برخی دیگر دستگاه های چند منظوره هستند.

اکثر دستگاه های تاول زنی یا دستگاه بلیستر کارتونینگ  از پلی وینیل کلراید (PVC) برای تشکیل بسته بندی استفاده می کنند، اگرچه می توان از مواد دیگر نیز استفاده کرد. دستگاه‌های تاول‌ساز همچنین می‌توانند انواع بسته‌بندی‌های کمی متفاوت ایجاد کنند، مانند بسته‌های تاول دارویی با پشتی فشاری و جعبه‌های تاشو که برای نگهداری کالاهای مصرفی استفاده می‌شوند .

دو راه اصلی وجود دارد که یک دستگاه تاول زنی یا دستگاه بلیستر می تواند ورقه های مواد را به بسته بندی تبدیل کند. ترموفرمینگ تکنیکی است که شامل گرم کردن صفحات PVC قبل از قرار دادن در دستگاه تاول می‌شود. این معمولاً با عبور ورق ها بین صفحات گرمایش بالا و پایین به دست می آید. هنگامی که یک ورق وارد دستگاه تاول‌ساز حرارتی می‌شود، نرم و انعطاف‌پذیر است و با اعمال فشار می‌توان آن را مجبور کرد شکل قالب به خود بگیرد. در برخی موارد، علاوه بر اعمال فشار، از مهر مکانیکی استفاده می شود، به ویژه زمانی که شکل قالب دشوار یا پیچیده باشد.

نوع بسته بندی ایجاد شده توسط ترموفرمینگ می تواند در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. برخی از دستگاه های بلیستر که از این تکنیک استفاده می کنند برای ایجاد بسته های تاول دارویی طراحی شده اند. این نوع بسته بندی معمولاً حاوی تاول های جداگانه برای هر قرص است و دارای فویل یا کاغذ فشاری در پشت آن است.

 
با خرید دستگاه بلیستر دست دوم صرفه جویی کنید
 

آیا می خواهید تا 30٪ در صورتحساب های ماهانه خود صرفه جویی کنید؟ این ابزار به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید.

سایر ماشین های تاول زنی یا همان دستگاه بلیستر برای ایجاد نوع بسته بندی تاشوی طراحی شده اند که اغلب برای نگهداری کالاهای مصرفی استفاده می شود. این ماشین‌ها معمولاً هر طرف پوسته تاشو را جداگانه فشار می‌دهند و پس از آن می‌توان آنها را به صورت حرارتی آب بندی کرد. دستگاه تاول‌ساز حرارتی همچنین می‌تواند بسته‌های تاول‌های یک طرفه ایجاد کند که سپس به کارت‌های مقوایی متصل می‌شوند. حال با این تکنولوژی سریع میتوان در زمان و هزینه صرفه جویی کرد. اگر موفق شوید دستگاه بلیستر دست دوم را خریداری کنید شانس با شما یار خواهد بود و صرفه‌جویی چندین برابری را انجام داده‌اید.

شکل دهی سرد تکنیکی است که شامل هیچ گونه کاربرد گرما نمی شود. برخلاف روش ترموفرمینگ که از پی وی سی شفاف استفاده می کند، در این تکنیک از ورقه های نازک لایه ورقه ای که حاوی آلومینیوم هستند استفاده می شود . به منظور ایجاد بسته‌بندی از این ورق‌ها، دستگاه تاول‌پز معمولاً از مهر استفاده می‌کند تا آن را به شکلی درآورد. فیلم مبتنی بر آلومینیوم پس از برداشتن مهر تمایل به کشش دارد و شکل خود را حفظ می کند. این نوع بسته های تاول معمولاً برای حاوی مواد دارویی استفاده می شود، زیرا فیلم مبتنی بر آلومینیوم از ورود رطوبت به بسته بندی جلوگیری می کند.

قیمت دستگاه بلیستر
 
 
کاربرد دستگاه بلیستر در انواع صنایع
 

انواع دیگر بسته بندی های بلیستر شامل بسته‌بندی‌های مقوایی می‌شوند که در آن کالاهایی مانند اسباب‌بازی، سخت‌افزار، و اقلام الکتریکی بین یک کارت مقوایی مخصوص ساخته شده و پلاستیک از پیش ساخته شده شفاف مانند PVC قرار دارند .

مصرف کننده می تواند از طریق پلاستیک شفاف محصول را به صورت بصری بررسی کند.

پوسته پلاستیکی به صورت خلاء در اطراف یک قالب شکل می گیردبنابراین می تواند آیتم را به خوبی در خود جای دهد. کارت بسته به کالای داخل آن رنگی و طراحی شده است و پی وی سی با استفاده از حرارت و فشار روی کارت چسبانده می شود تا چسب (پوشش مهر و موم حرارتی) روی کارت بلیستر فعال شود.

چسب به اندازه ای قوی است که بسته ممکن است به یک میخ آویزان شود، اما به اندازه ای ضعیف است که بسته به راحتی باز شود. گاهی اوقات برای بسته بندی وسایل بزرگ، کارت (کارت مهر سرد) دارای پنجره سوراخ دار برای دسترسی آسان است.

 
بسته بندی بلیستر لولایی
 

بلیستر لولایی به عنوان بسته بندی تاشو شناخته می شود که برای انواع محصولات استفاده می شود. می توان از آن به عنوان یک بسته امنیتی برای جلوگیری از سرقت بسته برای اقلام کوچک با ارزش بالا، مانند لوازم الکترونیکی مصرفی استفاده کرد . این شامل یک ورق است که روی خود تا شده و گاهی اوقات در لبه ها ذوب می شود.

آنها را می توان به طور ایمن حرارت داد و باز کردن آنها با دست را برای جلوگیری از دستکاری دشوار می کند. برای باز کردن آنها معمولاً به یک جفت قیچی یا یک چاقوی تیز نیاز است (اگرچه اینها اغلب در بسته بندی های مشابه فروخته می شوند). قیچی ضربه ای نیز در باز کردن بسته بندی از این نوع موثر است. برای باز کردن ایمن برخی از این بسته ها باید مراقب باشید، زیرا باز کردن بدون مراقبت می تواند منجر به آسیب شود.

 
دستگاه بلیستر برای صنعت پزشکی
 

سینی های بلیستر پزشکی با بسته های بلیستر دارویی تفاوت دارند زیرا این بسته ها بسته های فشاری نیستند.

شبکه پایه ترموفرم شده از یک ورق پلاستیکی ضخیم تر، معمولا بین 500 تا 1000 میکروگرم ساخته شده است و نمی توان آن را جمع کرد،

بنابراین یک سینی جامد را تشکیل می دهد. فیلم درپوش خاصیت لایه برداری باز را فراهم می کند و به طور کلی متخلخل است تا امکان عقیم سازی را فراهم کند.

چنین بسته های بلیستر پزشکی برای دستگاه های پزشکی استریل، مورد استفاده در بیمارستان ها استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *