دستگاه دوخت کیسه مواد

خرید دستگاه دوخت کیسه مواد

مدل های مختلفی از دستگاه دوخت کیسه مواد از نوع دستی و اتوماتیک با کاربری آسان وجود دارد که به فرآیند دوخت و بسته بندی انواع گونی و کیسه را سرعت می دهند. خرید دستگاه دوخت کیسه مواد برای استفاده در کارخانه ها و کارگاه های تولیدات محصولات مختلف مثل برنج، سیمان یا هر مواد دیگری کاربرد دارد. در این مطلب با انواع دستگاه دوخت کیسه و گونی، ویژگی ها و مشخصات دستگاه و موارد مصرف آن ها آشنا می شویم.

قیمت دستگاه دوخت کیسه مواد
 
 

معرفی دستگاه دوخت کیسه مواد یا پنوماتیک

 

دستگاه پنوماتیک یا دوخت کیسه مواد به منظور دوخت کیسه های سنگین وزن استفاده می شود؛ این دستگاه برای دوخت کیسه های از جنس های مختلف و با ضخامت بالا مثل پلی اتیلن مناسب هستند. بعضی از مدل این دستگاه های دوخت می توانند کیسه هایی با عرض 60 و 80 سانتی متر و ارتفاع 100 سانتی متر را دوخته و کیسه هایی تا وزن 50 کیلوگرم را بسته بندی و دوخت بزنند.

در دستگاه دوخت پنوماتیک کیسه مواد برای تنظیم فشار دوخت و ایجاد یک دوخت مستحکم و با کیفیت بالا یک کمپرسور هوا به دستگاه وصل می شود. با این کار در اهرم هایی که دوخت را انجام می دهند جریان هوایی ایجاد شده و باعث تنظیم فشار دوخت می شود. معمولا دستگاه دوخت کسیه مواد روی یک پایه چرخ دار که دارای ریل متحرک است، نصب می گردد. ارتفاع پایه چرخ دار مطابق با کسیه مدنظر برای بسته بندی قابل تنظیم است؛ همچنین در دستگاه دوخت کیسه با توجه به جنس کیسه قدرت سیل و مدت زمان عمل سیل می تواند تغییر کند.

قیمت دستگاه دوخت کیسه مواد
 
 

ویژگی های دستگاه دوخت کیسه مواد

 

خرید دستگاه دوخت کیسه مواد به دلیل داشتن ویژگی های خاص می تواند در بسته بندی کیسه های محصولات مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

  • عملکرد قوی دستگاه دوخت
  • توانایی دوخت کیسه های سنگین وزن
  • قابلیت دوخت کیسه با جنس های مختلف و ضخامت بالا
  • قدرت بسیار بالا دوخت کیسه
  • قابلیت تنظیم ارتفاع پایه دستگاه دوخت
قیمت دستگاه دوخت کیسه مواد
 
 

خرید دستگاه دوخت کیسه مواد و انواع آن

 

سه نوع دستگاه دوخت کیسه مواد شامل دستگاه دوخت سر کیسه کوچک دستگاه دوخت سر کیسه بزرگ و دستگاه دوخت سر کیسه اتوماتیک وجود دارد. این دستگاه ها از لحاظ ابعاد و تعداد کیسه ای که در مدت زمان مشخصی دوخت می زنند با هم تفاوت دارند. برای مثال دستگاه دوخت کیسه کوچک می تواند در هر نوبت کاری خود تقریبا حدود 700 کیسه را دوخت بزند؛ دستگاه های دوخت سرکیسه بزرگ به صورت تقریبی توان دوخت زدن 1500 کیسه در هر نوبت را دارد و دستگاه های اتوماتیک دوخت کیسه بیشترین مقدار کیسه را در مدت زمان معین دوخت می زنند و در کارخانه های بزرگ استفاده می شوند. از لحاظ نحوه کارکرد نیز مدل های مختلفی از این دستگاه ها وجود داشته که ازنظر ظاهری و نوع کار با هم تفاوت دارند. مدل های دستی یا صنعتی دستگاه های دوخت کیسه مواد از لحاظ سرعت با هم متفاوت هستند؛ البته به طور تقریبی هر دستگاه در هر ثانیه می تواند یک کیسه را دوخت بزند. فروشگاه ها و کارگاه های کوچک برای بسته بندی محصولات خود نیاز به خرید دستگاه دوخت کیسه مواد دارند. سه مدل متداول دستگاه دوخت کیسه از لحاظ ظاهری شامل دستگاه دوخت رومیزی، دستگاه دوخت کیسه پدالی و ریلی است.

قیمت دستگاه دوخت کیسه مواد
 
 
موارد استفاده از دستگاه دوخت کیسه مواد
 

در حال حاضر از دستگاه های دوخت کیسه برای بستن سر کیسه های مواد مختلف استفاده می شود. سرعت عمل و زیبایی دوخت از مزایای خرید دستگاه دوخت کیسه مواد است؛ این دستگاه برای دوخت و بسته بندی کیسه هایی با جنس های پلاستیکی، پارچه ای، کاغذی و هر جنس دیگری کاربرد دارد. از کاربردهای دیگر این دستگاه ها بسته بندی کیسه های پلاستیکی قند و شکر، کیسه های برنج و آرد و کیسه های کوچک آجیل است. از دستگاه های اتوماتیک دوخت کیسه مواد در کارخانه ها و کارگاه های بزرگ تولیدی و بسته بندی استفاده می شود. این دستگاه ها قابلیت پرس و دوخت انواع مختلف کیسه هایی با جنس نایلون، کیسه آلومینیومی، وی پک، انواع سلفون، کیسه های پلی اتیلن و پلی آمید، کیسه های متالایز و فویل های آلومینیومی را دارند.

قیمت دستگاه دوخت کیسه مواد
 
 
روش کار دستگاه دوخت کیسه
 

فرآیند عملکرد دستگاه های دوخت کیسه بسیار راحت بوده و به نحوه کار چرخ های خیاطی دستی و صنعتی شباهت دارد. در این نوع دستگاه ها یک سوزن به صورت عادی به سمت بالا و پایین حرکت می کند و از بافت پارچه یا کیسه عبور کرده و باعث ایجاد دوخت کیسه می شود. البته این عملیات در دستگاه های دوخت صنعتی که به صورت اتوماتیک کار دوخت را انجام می دهند بسیار راحت تر است؛ در حالی که در دستگاه دوخت دستی کیسه توسط اپراتور این کار صورت می گیرد و سرعت کمتری نیز دارد.

 
قیمت خرید دستگاه دوخت کیسه مواد
 

دستگاه های دوخت کیسه در مدل های متنوعی تولید می شوند و بسته به اهمیت مواد بسته‌بندی در کیسه ها با قیمت های متفاوتی به بازار عرضه می گردند. قیمت خرید دستگاه دوخت کیسه مواد به فاکتورهایی نظیر کشور سازنده، فناوری به کار رفته در ساخت آن و اعتبار برند سازنده بستگی دارد. در برخی مواقع فصل برداشت محصولات مختلفی مثل برنج و چای روی قیمت این دستگاه ها تاثیرگذار است؛ زیرا در این فصل‌ها نیاز به دستگاه های دوخت کیسه برای بسته بندی این محصولات بیشتر مورد نیاز بوده و باعث افزایش قیمت این دستگاه ها می شود. علاوه بر این دستگاه های دوخت کیسه وارداتی تحت تاثیر نوسانات ارز بوده و قیمت تمام شده آن ها متغییر است؛ بنابراین برای خرید این نوع دستگاه ها باید شرایط بازار را نیز لحاظ کرد.

 
قیمت دستگاه دوخت کیسه مواد
 
خرید دستگاه دوخت کیسه مواد
 

در دستگاه های دوخت کیسه سرعت یکی از فاکتورهای مهم است که باید هنگام انتخاب و خرید دستگاه دوخت کیسه مواد مدنظر قرار گیرد. برای مثال سرعت دوخت در دستگاه های دوخت دستی کمتر از دستگاه های دوخت اتوماتیک است. دستگاه های دستی دوخت در دو اندازه بزرگ و کوچک تولید می شوند و در کارگاه های نسبتا کوچک و فروشگاه ها کاربرد دارند. سرعت این دو مدل دستگاه با هم تفاوتی ندارد؛ ولی هر چه اندازه دستگاه کوچکتر باشد سرعت کمتری دارد. خرید دستگاه دوخت کیسه مواد که به صورت اتوماتیک کار می کنند برای استفاده در کارخانه های بزرگ جهت بسته بندی محصولات تولیدی مناسب است. برای انتخاب و خرید دستگاه دوخت کیسه مواد باید مواردی چون تیراژ بسته بندی، نوع جنس کیسه بسته بندی، محصول داخل بسته بندی و چاپ روی بسته بندی را مدنظر قرار داد.

 
جمع بندی خرید دستگاه دوخت کیسه مواد
 

دستگاه دوخت کیسه مواد از ابزارهای پرکاربرد در تولیدی های کوچک و بزرگ صنعتی برای بسته بندی محصولات است. این دستگاه ها در انواع مختلف با سرعت و کیفیت های متفاوت عرضه می شوند و برای دوخت کیسه های ضخیم و بسته های سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه دوخت پنوماتیک یا بسته بندی دارای یک میز با قابلیت تنظیم ارتفاع است که به صورت دستی یا با پدال برقی کار می کند. در این مقاله به طور مختصر به ویژگی ها و کاربردهای این دستگاه های دوخت و انواع آن ها اشاره کردیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *