دستگاه کن سیلر

کن سیلر تمام اتوماتیک

 کن سیلر در واقع نوعی دستگاه درب بند قوطی فلزی است که جهت بستن درب انواع بطری و قوطی فلزی به کار می‌رود. طریقه بستن درب قوطی به شکلی صورت می‌گیرد تا از نفوذ هوا به آن جلوگیری شود. این دستگاه با توجه به آب بند بطری یا قوطی از عملیات، اجزا و طرح های گوناگونی برخوردار است. از دستگاه کنسیلر در بسیاری از صنایع از جمله صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و… به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شود. مجموعه یکتا پک تنها تولید کننده و عرضه کننده دستگاه کن سیلر تمام اتوماتیک در ایران است که این دستگاه را همراه با دو سال ضمانت‌نامه رایگان و ۲۰ سال خدمات پس از فروش عرضه می‌کند. شما می توانید برای خرید و سفارش دستگاه کنسیلر تمام اتوماتیک با کارشناسان ما در مجموعه یکتا پک تماس بگیرید.

دستگاه کن سیلر تمام اتوماتیک از جمله دستگاه های درب بند قوطی بوده که قادر است درب انواع قوطی را در سایزهای مختلف بدون دخالت دست و به شکل اتوماتیک ببندد. این دستگاه از بخش های مختلفی تشکیل شده‌اکه کاربر می تواند با توجه به عملکرد مورد نیاز تنظیمات آن را تغییر دهد. در قسمت ورودی که مخروطی شکل است درب بطری ها و قوطی های فلزی را داخل آن قرار می‌دهند. دستگاه به شکل استوانه‌ای بوده و از عملکرد تمام اتوماتیک برخوردار است.
همچنین این دستگاه صفحه‌ای با خاصیت آهنربایی دارد. درب های بطری ها و قوطی های فلزی از بخش بیرونی به آن چسبیده و سپس به سمت بالا رفته و تغییر حالت داده و برعکس می‌شوند. در مرحله بعد از قسمتی که به شکل سرسره مارپیچ بوده به سمت پایین می‌آیند.
در بخش پایین نیز قوطی های فلزی جای دارند که از سمت چپ به راست در حال حرکت هستند. در زیر سرسره نیز قلابی قرار دارد که همانند دهانه قند شکن بطری فلزی را محکم گرفته و درب ها بعد از قرار گرفتن بر روی آن محکم شده و سپس قفل می‌شوند. دستگاه درب بند قوطی فلزی اتوماتیک دارای صفحه کنترل هستند که روی آن دکمه هایی در رنگ های مختلف تعبیه شده است.
عملکرد هر یک از این دکمه ها با توجه به رنگ آنها عبارتند از: دکمه سیاه: نشان دهنده عملکرد دستگاه به صورت دستی یا اتوماتیک است. دکمه قرمز: برای نشان دادن خط کاربرد دارد. دکمه قرمز و سبز: نشان دهنده دکمه استارت است. دکمه زرد: آماده به کار بودن دستگاه کنسیلر را نشان می‌دهد. این دستگاه با ولتاژ 220 ولت تک فاز و از برق شهری تغذیه می کند. وزن کنسیلر تمام اتوماتیک 35 کیلوگرم بوده و دارای ابعاد 255*455*608mm است. مواد مصرفی مورد نیاز شامل بطری پت کن و بطری فلزی است.
 
برای اینکه دستگاه کن سیلر تمام اتوماتیک بهترین عملکرد را داشته باشد بایستی در خصوص دربندی قوطی فلزی نکات مهمی را مورد توجه قرار داد. اغلب قوطی های فلزی از جمله کنسروها دارای مواد مایع هستند و امکان نشت آنها وجود دارد، بنابراین نیاز به یک لایه یا کاور روی چنین قوطی هایی خواهد بود. 

خارج ساختن هوای داخل قوطی های فلزی از جمله کنسروها به صورت های مختلفی انجام می‌گیرد که در ادامه یکی از این روش ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

حرارت و بخار ۹۰ درجه سانتیگراد و زمان مورد نیاز برای آن بین ۳ تا ۵ دقیقه است. این فرایند در تونل های کوچکی از جنس استیل و به طول ۳ تا ۴ متر صورت گرفته که سایز آنها درست به اندازه قرارگیری یک عدد قوطی است.

 یکی از مهمترین وظایف آزمایشگاه مربوط به اندازه‌گیری درزهای قوطی های فلزی است. چنانچه قوطی های فوق به شکل درست و دقیق درزبندی نشوند کلیه مخارج و زحمات هدر رفته و به برند تولید کننده خدشه وارد می‌سازد. از این رو دستگاه کن سیلر تمام اتوماتیک یا درب بند قوطی فلزی بایستی توسط افراد متبحر و با تجربه بررسی شده و در صورت بروز اشکال دستگاه جهت تنظیم مجدد متوقف گردد. درزگیری قوطی های فلزی به شکل های مختلفی صورت می‌گیرد که از جمله آنها درزگیر چسبی به شکل دربندی سرد است که جهت بسته‌بندی های حساس به حرارت مانند بستنی، شکلات و…استفاده می‌شوند. در طی این روش عمل درب‌بندی به کمک دست انجام خواهد گرفت. اندازه‌گیری هایی که در فرایند درزگیری مهم هستند عبارتند از:

  • قطر و عمق درز
  • طول
  • درجه چین خوردگی و درصد قرارگیری درزها بر روی هم

 

از جمله کنترل های حساس مربوط به اندازه‌گیری مقدار خلا است که بایستی در درجه حرارت تقریبی ۲۰ درجه سانتیگراد صورت گیرد. چنانچه فرض کنیم محتویات کنسرو تحت خلاء هستند، از این رو میکروب های هوازی دارای مقاومت بیشتری از حرارت داده شده به آن بوده و زنده مانده و امکان رشد ندارند.

بررسی عملیات درب ‌بندی قوطی ها و بطری های فلزی

قوطی های فلزی بعد از پر شدن و خارج شدن هوای آن بایستی سریعاً بدون امکان نفوذ هوا به داخل آنها درب بندی شوند تا منجر به ایجاد خلا شود. بدین صورت بعد از استرلیزاسیون امکان آلودگی مجدد محتویات داخل قوطی ها وجود نخواهد داشت.

بهتر است بدانید که برای دربندی قوطی های شیشه‌ای می توان از دستگاه های درب بندی دستی، نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک بهره گرفت.

دستگاه کنسیلر و عملکردهای مختلف آن

چنانچه تنظیمات و ابزار دستگاه‌ کن سیلر یا درب بند قوطی فلزی تغییر نماید می‌توان عملکردهای مختلفی را از آن انتظار داشت و همچنین برای درب بندی قوطی ها در اشکال و اندازه های مختلف از آن استفاده کرد.

دستگاه کنسیلر با درب بند مضاعف

درب بندی قوطی های فلزی در این مدل دستگاه ها طی دو مرحله صورت می‌گیرد. در مرحله اول با فشار ایجاد شده از سوی قرقره ها، قلاب های سر و بدنه حالت گرفته و اقدام به پوشش سر قلاب بدنه می‌نمایند. در طی مرحله دوم قرقره های قبلی کنار رفته و قرقره های جدید وارد می‌شوند تا قلاب های درهم رفته را مورد فشار قرار داده و قلاب ها بر روی هم قرار گرفته و درب بندی قوطی های فلزی صورت گیرد.

کن سیلر تمام اتوماتیک تک هد و چند هد

از این دستگاه جهت بستن درب از جنس پلاستیک و پیلفرپروف جهت انواع بطری و قوطی ها استفاده می‌شود.

دستگاه کنسیلر در خط تولید مربا

از دستگاه دربندی تک هد و چند هد به منظور درب بندی مربا استفاده می‌گردد. دستگاه فوق دارای مخزنی جهت قرار دادن درب بوده و همچنین متشکل از هدهای چرخنده‌ای است که موجب درب بندی شیشه های مربا خواهند شد.

دستگاه کنسیلر در خط تولید کنسرو

از دستگاه کنسیلر با درب بندی مضاعف، تک هد و همچنین چند هد در خط تولید کنسرو بهره گرفته می‌شود.

 قیمت کنسیلر با توجه به پارامترهای مختلفی از جمله متریال بدنه دستگاه، جنس قرقره ها و نوع الکتروموتور به کار رفته در آن تعیین می‌گردد. برای خرید بدون واسطه این دستگاه با قیمت مناسب می‌توانید به وبسایت تنها مرکز وارد کننده و تولید کننده کنسیلر در ایران تحت عنوان مجموعه یکتا پک مراجعه کنید.

عرضه کننده انواع بطری

مجموعه یکتا پک علاوه بر فروش دستگاه کن سیلر تمام اتوماتیک به عرضه انواع بطری در سایزهای مختلف با توجه به نیاز مشتریان می پردازد. 

در این مقاله با دستگاه کن سیلر تمام اتوماتیک یا درب بند قوطی فلزی و عملکرد آن آشنا شدید. این دستگاه تمام اتوماتیک تمامی مراحل هواگیری، درزگیری و درب بندی انواع قوطی و بطری فلزی را به صورت دقیق و درست انجام می‌دهد.

مجموعه یکتا پک تنها وارد کننده و تولید کننده کنسیلر در ایران است که این دستگاه را همراه با دو سال ضمانت نامه رایگان و ۲۰ سال خدمات پس از فروش به مشتریان گرامی عرضه می‌کند.

برای خرید این دستگاه و مشخصات فنی دستگاه کن سیلر به این لینک مراجعه کنید. برای خرید این دستگاه در خارج از کشور از این لینک اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *