دستگاه بلیستر

بسته بندی با دستگاه بلیستر

دستگاه Blister  از دسته تجهیزات بسیار کاربردی در زمینه پکیجینگ می باشد که به خصوص در صنایع غذایی و دارویی کاربردهای ویژه ای دارد و قابلیت های متفاوت آن در مقایسه با سایر ماشین آلات باعث نحوه عملکرد متفاوت آن شده است. از همین جهت ما در ادامه تصمیم داریم تا به بررسی قابلیت ها، کاربردها و نحوه بسته بندی با دستگاه بلیستر بپردازیم.

قیمت دستگاه بليستر
تلفن یکتا پک
 

آشنایی با دستگاه بلیستر

 

بلیسترینگ یا به انگلیسی Blistering، به عملی گفته می شود که طی آن روی ورق های پلاستیکی حفره های کوچک یا به اصطلاح تاول ایجاد می شود (همانند بسته بندی قرص). بنابراین دستگاه بلیستر نیز جهت پکیجینگ انواع قرص، کپسول، آمپول، ویال، آدامس، ژل، اسمارتیز، آب نبات و.. کاربرد دارد. مهم ترین مزیت این دستگاه آن است که در بسته بندی های ایجاد شده هیچ گونه هوای آزاد یا اکسیژن وجود ندارد که همین موضوع از تغییر ساختار مواد اولیه یا محصول جلوگیری خواهد کرد.

قیمت دستگاه بليستر
تلفن یکتا پک
 

کاربردهای دستگاه بلیستر

 

گرم کردن یا “Heating”

در این مرحله همانطور که از نامش پیداست؛ به فیلم نازک پلاستیکی دستگاه که با عنوان فیلم پلیمری نیز شناخته می شود، حرارتی بین ۱۳۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد اعمال می شود تا انعطاف پذیری اش بالاتر رود. علت انجام این مرحله آن است که فیلم پلیمری با شل شدن، برای بسته بندی مواد مختلف قابلیت شکل پذیری راحت تری خواهد داشت.

. فرم دهی یا “Forming”

لایه پلاستیکی نازکی که در مرحله قبل تحت حرارت نرم شده بود، در مرحله فرمینگ به کمک وکیوم یا ایجاد فشار هوای مثبت به شکل های مختلف در می آید. بهتر است بدانید که برای فرمینگ از فشار مکانیکی استفاده نمی شود، بلکه همان فشار مکش به اندازه ای هست که بتواند لایه نرم را درون حفره ها هدایت کرده و فرم قالب اولیه را ایجاد کند.

. پر کردن یا filling”

در فرآیند پر کردن، حباب های ایجاد شده با محصولات مورد نظر اعم از قرص، دارو، آبنبات و.. پر می شوند و به طور تقریبا فیکس در بسته بندی قرار می گیرند.

. بستن در یا Sealing”

واژه Sealing در لغت به بستن در محصولات به صورت ایمن و مطمئن اشاره دارد که در این مرحله نیز دقیقا همین اتفاق می افتد. یعنی بر روی بسته بندی ها و مواد موجود در آن ها لایه ای از جنس همان پلاستیک اولیه کشیده می شود تا پکیجینگ تکمیل شود. برای انجام این مرحله گاهی از انرژی حرارتی استفاده می کنند و در غیر اینصورت از چسب های بلیستر کمک می گیرند.

. برش یا Cutting

بسته بندی های آماده شده باید در ابعاد و اندازه های مشخص برش بخورند که این کار در محله کاتینگ انجام می شود. پیش از انجام این مرحله ابتدا مشخص می شود که محصول باید در چه ابعاد و چه تعدادی برش بخورد و سپس دستگاه با توجه به این برنامه به صورت اتوماتیک عمل برش را انجام می دهد.

قیمت دستگاه بليستر
تلفن یکتا پک
 

مزایای بسته بندی با دستگاه بلیستر

 

. افزایش سرعت: بسته بندی با دستگاه بلیستر با سرعت بالا، بدون دخالت دست و بدون نیاز به منابع انسانی انجام می گیرد که همین موضوع سرعت کار را تا حد زیادی افزایش داده و روی بازدهی و سود شرکت اثرگذار است.

. کاهش هزینه ها: این دستگاه با قابلیت های ویژه به راحتی پاسخگوی تمام نیازها و فعالیت های مدنظر خواهد بود و شما را از خرید چندین دستگاه بی نیاز خواهد کرد. با این وجود به راحتی می توان گفت که یکی از مزیت های بزرگ این دستگاه جلوگیری از ایجاد هزینه های جانبی و اضافی است.

نیروی کار حداقلی: پیش از این گفتیم که دستگاه بلیستر به صورت خودکار و بدون نیاز به نیروی انسانی عمل پکیجینگ را انجام می دهد، بنابراین علاوه بر کاهش تعداد افراد، هزینه های مربوط به استخدام و.. را نیز کمتر خواهد کرد.

قیمت دستگاه بليستر
تلفن یکتا پک
 
دستگاه بلیستر چه قابلیت هایی دارد؟
 

بدون شک دستگاه بلیستر با وجود تکنولوژی های به روزی که در آن به کار رفته، دارای قابلیت های فوق العاده ایست که از جمله آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

. دستگاهBlister  قابلیت تولید قالب هایی با سایزهای مختلف را داراست که امکان ایجاد تغییر در نوع بسته بندی را به راحتی فراهم می کند.

. این دستگاه دارای قابلیت نصب فیدرهای گوناگون قرص و کپسول می باشد.

. شما با نصب دوربین می توانید روی روند تولید محصول نظارت داشته و هر گونه عیب و نقص در آن را به موقع تشخیص دهید.

. دستگاه بلیستر دارای سیستم حرارت دهی به شکل رفت و برگشتی و مستقیم می باشد.

. وجود سورتر و وکیوم در انتهای خط امکان بازگرداندن محصول معیوب را فراهم کرده است.

. فرآیند فرم دهی در این دستگاه به صورت تخت انجام شده که تعویض آن به راحتی از طریق عملکردهای مکانیکی و فرم دمش باد امکان پذیر است.

. دستگاه از قابلیت ایجاد خط جداسازی یا همان پرفراژ بر روی بسته ها برخوردار است.

. دستگاهBlister  علاوه بر قابلیت های بالای، امکان درج تاریخ یا نوشته روی محصول را نیز داراست.

قیمت دستگاه بليستر
 
سخن آخر
 

بسته بندی با دستگاه بلیستر یکی از مهم ترین فرآیندهای موجود در صنعت است که به طور ویژه برای پکیجینگ مواد غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. همین اهمیت بالا باعث شده تا خرید این دستگاه ها و تسلط با نحوه کارشان بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین اگر شما هم قصد خرید این دستگاه ها را دارید پیشنهاد می کنیم که به محصولات باکیفیت و به صرفه شرکت یکتا پک سری زده و یا برای دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب آن ها تماس حاصل فرمایید.

تلفن یکتا پک
 

برای خرید این دستگاه و مشخصات فنی دستگاه دوخت حرارتی به این لینک مراجعه کنید.

برای خرید این دستگاه در خارج از کشور از این لینک اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *