دستگاه بلیستر

دستگاه بسته بندی بلیسترینگ

صنعت بسته بندی امروزه شکلی دیگر به خود گرفته و حضور انواع و اقسام دستگاه های پیشرفته در این زمینه باعث شده تا انجام این عملیات به راحتی میسر شود. دستگاه بسته بندی بلیسترینگ یکی از انواع دستگاه های کاربردی در صنایع داروسازی بوده که برای بسته بندی انواع قرص استفاده می شود. البته شایان ذکر است که این دستگاه در صنایع خوراکی نیز به چشم خورده و در بسته بندی ها حضور دارد. در این مطلب با یکتاپک همراه باشید تا به معرفی و بررسی همه جانبه این دستگاه بپردازیم.

قیمت دستگاه بسته بندی بلیسترینگ
تلفن یکتا پک
 

دستگاه بلیسترینگ چیست؟

 

همان طور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره شد، دستگاه بلیسترینگ یکی از انواع دستگاه های موجود در بازار بوده که عملیات بسته بندی را انجام می دهد. به طور کلی، بلیسترینگ به عمل ایجاد حفره هایی با اندازه کوچک روی ورقه های پلاستیک می گویند. در فرهنگ های لغت زبان انگلیسی نیز بلیسترینگ به نام تاول معنی شده است. حال با این اطلاعات می توانیم به این نتیجه برسیم که چرا از این دستگاه برای بسته بندی قرص ها استفاده می شود؛ زیرا بسته بندی دقیقا شبیه به معنای واژه ی بلیسترینگ است.

در صنایع غذایی نیز، از این دستگاه برای ایجاد یک شرایط بدون اکسیژن استفاده می کنند. به عنوان مثال، برای بسته بندی اسمارتیزهایی که شبیه به ورقه های قرص هستند و یا آبنبات ها، از دستگاه بلیسترینگ استفاده می شود. پس به طور کلی بلیسترینگ حوزه کاربرد بسیاری را با خود به همراه دارد.

قیمت دستگاه بسته بندی بلیسترینگ
تلفن یکتا پک
 

مشخصاتدستگاه بسته بندی بلیسترینگ

 

دستگاه بلیسترینگ یک دستگاه تمام اتوماتیک است؛ یعنی دستگاه خود ظروف را به همراه قالب ایجاد کرده و کل مراحل از جمله سیل، برش و همچنین خروج محصولات از دستگاه را بدون نیاز به دخالت دست انجام می دهد. پس برای صنایعی که بهداشت در آن ها حرف اول را می زند، دستگاه بلیسترینگ می تواند گزینه بسیار کاربردی و خوبی باشد.

این دستگاه، زمان بسته بندی را بسیار کاهش می دهد و از آنجایی که قیمت مناسبی را برای خود به همراه دارد، به عنوان یک محصول مقرون به صرفه معرفی می شود. هزینه دستگاه نسبت به کارایی بسیاری بالایی که دارد، توسط مجموعه یکتاپک کاملا مناسب ارائه می شود.

دستگاه بسته بندی بلیسترینگ دارای قالب هایی با اندازه های از پیش تعیین شده هستند که به شما این فرصت را می دهند تا تمامی بسته بندی ها، استاندارد لازم را به همراه داشته و به لحاظ ابعادی، کاملا یکسان باشد. این عمر موجب به افزایش سرعت شما در بسته بندی های نهایی و عرضه محول در بازار می شود.

قیمت دستگاه بسته بندی بلیسترینگ
تلفن یکتا پک
 

بررسی ویژگی های دستگاه بسته بندی بلیسترینگ

 

همان طور که می دانید، این دستگاه یکی از جدیدترین و مدرن ترین دستگاه های بسته بندی در صنایع دارویی و غذایی است. بلیسترینگ قابلیت اتصال به دستگاه مارتنینگ را برای خود دارد تا محصولات پس از بسته بندی، سریعا داخل کارتن های ارسال قرار بگیرند.

دستگاه اتوماتیک بلیسترینگ مجهز به سیستم PLC و HMI لمسی 7 اینچی است این سیستم به تنظیم و کنترل عملکرد دستگاه با منوی دو زبانه ارائه شده است. قابلین نصب فیدر قرص و کپسول نیز یکی دیگر از ویژگی های دستگاه بلیسترینگ می باشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجهز به سیستم ریجکت محصول توسط عمل وکیوم و سورتر انتخایی هط تولید.
  • دارای نوار نقاله یا کانوایر تخلیه محصول.
  • دارای سنسور چشمی برای اعلام اخطار به اپراتور.
  • قابلیت نصب دوربین (Vision Camera) برای چک کردن محصول و ریجکت نمودن محصولات معیوب (این دوربین می تواند محصول شکسته یا عدم وجود محصول داخل جعبه را تشخیص دهد).
  • قابلیت امکان ایجاد پرفراژ رول های بسته بندی شده (درصورت نیاز).
  • قابلیت انجام عملکرد با سیستم ALU-ALU. (یعنی اگر در دستگاه 2 رول آلومینیوم به کار رفته باشد، دستگاه می تواند بسته بندی خود را به راحتی ادامه دهد).
قیمت دستگاه بسته بندی بلیسترینگ
تلفن یکتا پک
 
مزایای استفاده از دستگاه بسته بندی بلیسترینگ
 

زمانی که دستگاه بسته بندی بلیسترینگرا برای کسب و کار خود خریداری می کنید، در واقع مزایای بسیاری را از آن خود کرده اید که عبارت اند از:

ظاهری زیبا در محصولات خود دارید

از آنجایی که بسته بندی به راحتی و با دقت کامل به همراه این دستگاه انجام می شود، شما در انتها یک بسته بندی با ظاهری زیبا و شکیل را به همراه خواهید داشت.

محافظت بیشتر از محصول

محصول شما زمانی که با دستگاه بلیسترینگ بسته بندی شود، از آنجایی که حضور اکسیژن داخل بسته بندی به صفر درصد می رسد، پس محصول در برابر کپک زدگی و پوسیدگی مقاوم است.

مقاوم در برابر اشعه نور خورشید

تمامی آلومینیوم های به کار رفته در دستگاه بسته بندی بلیسترینگ به محافظت از محصول در برابر اشعه ماورابنفش خورشید می پردازند. این مزیت برای افرادی که در صنایع مواد غذایی کار می کنند، می تواند به عنوان مزیت بسیار بزرگی محسوب شود.

قیمت دستگاه بسته بندی بلیسترینگ
 
نحوه عملکرد دستگاه بلیستر
 

همان طور که اشاره کردیم، نحوه عملکرد دستگاه بلیسترینگ کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست است. به طور کلی، عملکرد این دستگاه به صورت افقی و الکترومکاپنوماتیک می باشد؛ یعنی ابتدا باید فیلم یا رول برا ایجاد ظروف مورد استفاده قرار بگیرد. پس از آن رول فویل آلومینیوم برای سیل نمودن به ظروف و محصول مورد نظر و مخزن دستگاه قرار می گیرد.

این دستگاه به صورت پنوماتیکی رول را در جای خودش ثابت نگه می دارد و بر اساس پلاک راهنمایی که روی دستگاه وجود دارد، رول از مسیرهای مشخص شده عبور می کند. نکته ای کهدر این بین وجود دارد این است که قبل از استارت زدن باید از گرم بودن هیترهای دستگاه اطمینان کامل داشت.

پس این موارد، شما می توانید با تنظیماتی که از طریق مانیتور دستگاه دسترسی به آن ها امکان پذیر است، عملیات به صورت تمام اتومات آغاز شده و بسته بندی نیز در نهایت از دستگاه خارج می شود. این عملیات در سریع ترین زمان ممکن و با دقتی بالا ایجاد می شود.

تلفن یکتا پک
 
خرید دستگاه بسته بندی بلیسترینگ
 

برای خرید دستگاه بسته بندی بلیسترینگ می توانید از مجموعه یکتا پک کمک بگیرید. شما می توانید ابتدا با کارشناسان مطرح این مجموعه برای این که متوجه شوید که کدام مدل از دستگاه های بلیسترینگ مناسب شما است، گفتگو کرده و سپس ثبت سفارش خود را انجام دهید.

نکته حائز اهمیت این است که مجموعه یکتاپک با عرضه مستقیم این دستگاه ها، به حذف واسطه ها پرداخته و این موضوع یعنی هزینه ای که بابت خرید دستگاه پرداخت می کنید، بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر از سایر مجموعه های دیگر است.

تلفن یکتا پک
 
سخن پایانی
 

دستگاه بسته بندی بلیسترینگ یکی از کاربردی ترین دستگاه های حال حاضر در بازار است که روند بسته بندی محصولات در صنایع غذایی و داروسازی را بسیار سرعت می بخشد. نکته حائز اهمیت این است که اگر قصد خرید این دستگاه و استفاده از آن را دارید، باید نحوه صحیح کار با بلیسترینگ را بدانید. شاید ما در این مطلب نگاهی به نحوه عملکرد آن انداخته باشیم، اما برای این که بتوانید به درستی این کار را انجام دهید تا هم بسته بندی به شکلی صحیح انجام شود و هم آسیبی به دستگاه نرسد، می بایست آموزش کار با آن را دانست و از ویژگی های آن به درستی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *